Zoals afgesproken trokken we met 13 leden op 19 februari richting Nieuwegein in Nederland, naar de hoofdzetel van Jos Ten Berg. Daar werden we hartelijk ontvangen door Inge de Boer, verkoop assistente voor België. Na een koffie of iets fris werden we te woord gestaan door John Braspenning, sales en exportmanager. Hij legt ons de geschiedenis uit van dit familiebedrijf, dat ontstaan is in 1836 door Jos ten Berg. Ondertussen uitgegroeid tot een toonaangevend tafel- en (groot)keukenspecialist waarbij de klant altijd centraal staat. En dat kan je wel letterlijk nemen, heel wat producten zoals porselein, glaswerk of bestekken worden gemaakt op vraag van bepaalde klanten. Mallen voor porselein zijn vaak eigen ontwerpen die dan in samenspraak met de fabrikant ontwikkeld worden. De sterkte van het bedrijf is dat men met een verkorte keten werkt, recht van fabrikant, leverancier naar de klant. Op deze manier schakelt men de distributeur uit en kan er op de prijs gedrukt worden en de service verbeterd worden. Na de lunch die we kregen aangeboden, kwam projectmanager Patrick Maaswinkel aan het woord. Want Jos ten Berg is ook sterk in het ontwerpen van totaalprojecten voor grootkeukens en selfservice, koffiecorners en vaatwasspoelruimtes..